GRAVEHAMMER






 
















Satu-satunya band Old-skool Swedish Death Metal yang ada di Tawau,Sabah, Iaitu band GRAVEHAMMER, Band ini telah ditubuhkan pada tahun 2020 lagi, pada era Pandemic Covid 19, band ini ditubuhkan sendiri oleh founder band iaitu A.Deathphemer, selaku vokalis/bassist dalam band tersebut. Dengan influence dari band Dismember, Entombed,Carnage, Necrouse dan Repugnant, Sound gitar chainsaw yang terhasil daripada BOSS pedal guitar heavy metal 2 atau dikenali sebagai HM2, maka terlahirlah band GRAVEHAMMER.


       "keluaran promo pertama Gravehammer"

Promo pertama dari Gravehammer ini dihasilkan dan dirakam sendiri seratus peratus oleh A.Deathphemer secara diy, berbekalkan dengan dua lagu sebagai promo tanda wujudnya band tersebut dalam scene ini dalam bentuk CDR, dan Pro Cassette pada tahun 2020. Pada tahun yang sama juga, Gravehammer telah terbitkan lagi EP "Voices From The Grave" yang menampilkan 4 track dalam satu EP, antara lagu yang best secara peribadi, iaitu lagu The Gravehammer, vokal dan riff yang cukup padu dan berat!

"EP Voices From The Grave yang melahirkan 4 buah Track, dan direleased dalam bentuk cd tape dan bandcamp"


"Live performance Gravehammer - Darkness Plague The World"

LINE UP GRAVEHAMMER 2024

A.Deathphemer : Vokal/Bass

Shxxxul : Gitar

Wan Blaster : Drum 



Dijangka pada tahun 2024 ini, band Gravehammer akan released material berbentuk album, untuk mengetahui update terbaru, kamu boleh tengok dari dan hubungi band Gravehammer melalui

Facebook

(2) GraveHammer | Facebook


Instagram

gravehammer.cult


Bandcamp

Voices From The Grave | GRAVEHAMMER | Necrolatry Records (bandcamp.com)


Email

Gravehammercult@gmail.com




Comments

Popular posts from this blog

Ulasan Lagu "Jauh" oleh Acun: Melodi Lembut untuk Cinta Jarak Jauh

GATS : Hardcore Punk Belum Mati